Menu
Your Cart

Kun käytte sivustolla, hyväksytte tämän tietosuojakäytännön. Jos ette ole samaa mieltä tämän tietosuojakäytännön kanssa, älkää käykö sivuillamme. ОY «Kompozītmateriāli» pidättää itsellaan oikeuden muuttaa tätä käyntöä milloin tahansa. Jos jatkatte «Kompozītmateriāli» ОY:n sivuston käyttöä, kun tietosuojakäytäntömme muutti, tämä vahvistaa, että hyväksytte nämä muutokset. Tietosuojakäytäntö

Yleiset säännöt

1. Yleiset säännökset 
1.1. Näiden ostoehtojen ja näissä ehdoissa määriteltyjen asiakirjojen on tarkoitus antaa tietoa SIA “ Kompozitmateriali ” (”Myyjä”) -yrityksestä sekä määritellä myytyjen tuotteiden osto- ja myyntiehdot. verkkokaupassa (”Käyttöehdot”). ("Ostaja") ja jotka ostavat tavaroita ("Tavarat") verkkokaupasta osoitteesta composite24.fi.
1.2. Näitä ehtoja sovelletaan Myyjän ja Ostajan välisiin Tavaroiden myyntisopimuksiin ("sopimus"). Ennen kuin tilaat tavaroita verkkokaupasta, lue nämä ehdot huolellisesti ja varmista, että ymmärrät ne oikein. Huomaa, että ennen tilauksen suorittamista Ostajan on hyväksyttävä nämä ehdot ja tietosuojakäytäntö, mutta kieltäytyy tekemästä sitä. 
1.3. Ostajaa pyydetään tulostamaan nämä ehdot myöhempää tarvetta varten. 
1.4. Ilmoitamme sinulle myös, että näitä ehtoja voidaan muuttaa käyttöehtojen osassa 6 määritellyn menettelyn mukaisesti. Joka kerta kun tilaat tavaroita, suosittelemme, että luet ehdot ehtona, jotta ostaja on varma, että hän ymmärtää täysin ehdot, joilla tilaus tehdään kyseisessä tapauksessa. Nämä ehdot päivitettiin viimeksi 25. tammikuuta 2021. 
1.5. Nämä ehdot ja kaikki myyjän ja ostajan väliset sopimukset laaditaan ja tehdään vain virallisella kielellä. 

2. Myyjän tiedot 
2.1. Nämä ehdot pätevät, kun ostat Tuotetta osoitteesta composite24.fi ("Internet-kauppa"). Myyjä on SIA “Kompozitmateriali” - latvialainen yritys, joka on asianmukaisesti rekisteröity ja toimii Latvian tasavallassa, oikeushenkilötunnus 40103673474, juridinen osoite Bakas Street 19-30, Riika, Latvia. Myyjän ALV-numero on LV40103673474. 
2.2. Lisätietoja Myyjästä on kohdassa ”Tietoja meistä”; 
2.3. Myyjän yhteystiedot löytyvät Yhteystiedot-osiosta. 

3. Tavarat 
3.1. Verkkokaupassa toimitetut tuotteet ovat havainnollistavia. Huolimatta siitä, että Myyjä pyrkii kaikin tavoin näyttämään Tavaroiden värit mahdollisimman tarkasti, Myyjä ei voi taata, että Ostajan laitteen näyttö heijastaa Tavaroiden värejä tarkasti. Ostaja ymmärtää, että tavarat eivät välttämättä poikkea merkittävästi heidän kuvistaan. 
3.2. Tavaroiden pakkaus voi poiketa verkkokaupassa olevista kuvista. 
3.3. Ellei toisin mainita, kaikki verkkokaupassa tarjottavat tuotteet ovat saatavilla. Jos tilattua tuotetta ei ole mahdollista myydä 5.10 artiklan mukaisesti. ja 9.5., ostajalle ilmoitetaan siitä välittömästi sähköpostitse tai muulla viestintävälineellä (puhelimitse tai tekstiviestillä) ja tällaisten tavaroiden tilaus peruutetaan. 
3.4. Myyjällä on oikeus määrittää tietyn tuotteen vähimmäis- ja / tai enimmäistilausmäärä yhdessä tilauksessa. 

4. Henkilötietojen käsittely 
4.1. Myyjä käsittelee ostajan henkilötietoja tietosuojakäytännön mukaisesti. Ottaen huomioon, että tietosuojakäytännössä esitetään tärkeitä ehtojen määräyksiä, kannustamme ostajaa lukemaan ne huolellisesti ja varmistamaan, että kaikki tietosuojakäytännön ehdot ovat ymmärrettäviä ja hyväksyttäviä heille. 

5. Osto- ja myyntisopimuksen tekeminen 
5.1. Ostajat voivat ostaa tavaroita tästä verkkokaupasta: 
a) luonnolliset henkilöt, jotka ovat saavuttaneet 16 (16) vuoden iän; 
b) oikeushenkilöt. 
5.2. Hyväksymällä nämä ehdot Ostaja vahvistaa, että hänellä on oikeus ostaa Tuotteet tästä verkkokaupasta. 
5.3. Tilattujen tavaroiden määrä ei saa olla pienempi kuin ostoskorin vähimmäismäärä. 
5.4. Myyjän määrittelemä Tavaroiden tilausmenettely tarjoaa ostajalle mahdollisuuden tarkistaa ja korjata virheet ennen lopullisen tilauksen lähettämistä. Ostajan on suositeltavaa lukea ja tarkistaa toimitettu tilaus huolellisesti tilauksen jokaisessa vaiheessa. 
5.5. Ostajan ja Myyjän välinen sopimus katsotaan tehdyksi siitä hetkestä lähtien, kun Ostaja on luonut Ostoskorin verkkokaupassa, ilmoittanut Ostajan nimen, sukunimen (latinalaisin kirjaimin) ja toimitusosoitteen, tarkan postinumeron, painamalla Vahvista Tilauksesi ”ja maksaa tilauksen tai valitsee kohdassa 10.1 määritetyn maksutavan. kappale a. kohdassa. Jos Tilausta ei makseta, sopimusta ei katsota tehdyksi. Myyjällä on oikeus ottaa yhteyttä Ostajaan käyttämällä tilauksessa mainittua puhelinnumeroa tai sähköpostiosoitetta tehdyn sopimuksen perusteella tai ratkaisemalla sopimuksen toteuttamiseen liittyvät epävarmuustekijät. 5.6. Kun ostaja lähettää tilauksen ja maksaa sen tai valitsee lausekkeen 10.1. kappale a. alakohdassa määritelty maksutapa - sille lähetetään sähköposti, joka vahvistaa tilauksen vastaanottamisen. 
5.7. Tilausta valmistellessaan Myyjä lähettää Ostajalle sähköpostiviestin, jossa ilmoitetaan, että Tavarat on lähetetty Ostajalle tai ovat valmiita vastaanottamista varten kaupassa (riippuen siitä, mikä Tavaroiden toimitusmenetelmä valitaan). 
5.8. Jokainen Ostajan ja Myyjän välillä tehty sopimus (tilaus) rekisteröidään ja tallennetaan verkkokauppatietokantaan. 
5.9. Sopimuksen tekemällä Ostaja suostuu siihen, että ostohetkellä lähetetään sähköinen ALV-lasku ostotiedoilla ilmoitettuun sähköpostiosoitteeseen. Lasku lähetetään sähköpostitse arkipäivinä viimeistään 6 (kuuden) työpäivän kuluessa siitä hetkestä, kun Ostaja vastaanottaa Tavarat tai Myyjä luovuttaa Tavarat kuriirille (jos Tavarat toimitetaan Ostajalle kuriirilla palvelut). Arvonlisäverolaskussa ilmoitetaan tavaroiden toimitus kuriirille tai tavaroiden vastaanottopäivä / toimituspäivä (riippuen siitä, mikä tavaroiden toimitusmenetelmä on valittu ja kuka myyjän toimittajista toimittaa tavarat tuotteessa). erityistapauksessa). 
5.10. Jos Myyjä ei pysty myymään Tuotetta esimerkiksi siksi, että Tuotetta ei ole varastossa, Tuotetta ei enää myydä tai verkkokaupassa ilmoitettuun hintaan liittyvän virheen vuoksi 9.5. Myyjän on ilmoitettava siitä Ostajalle sähköpostitse tai muulla tavalla (puhelimitse tai tekstiviestillä) ja tilaus peruutetaan. Jos Ostaja on jo maksanut Tuotteen, Myyjä palauttaa maksetut summat 14 (14) kalenteripäivän kuluessa. 

6. Oikeus muuttaa sääntöjä 
6.1. Myyjä pidättää oikeuden muuttaa näitä ehtoja, muun muassa seuraaviin liittyen: 
a) maksuehtojen muutokset; 
b) muutokset sovellettavaan lakiin. 
6.2. Aina kun tilaat tavaran myyjän ja ostajan välisen sopimuksen tekemiseksi, ehtojen versio, joka on voimassa sopimuksen tekemisen päivänä, on voimassa. 
6.3. Aina kun Ehtoja muutetaan näiden Ehtojen 6 kohdan perusteella, Myyjä ilmoittaa Ostajalle ja ilmoittaa siitä ilmoittamalla, että Ehtoja on muutettu, ja niiden muuttamisen päivämäärä ilmoitetaan näiden Ehtojen kohdassa 1.4 . kohta. 

7. Tavaroiden palautus ja yksipuolinen peruutus sopimuksesta käyttämällä kuluttajan peruuttamisoikeutta 
7.1. Ostajalla, joka on kuluttaja (luonnollinen henkilö), on oikeus käyttää peruuttamisoikeutta ilmoittamatta syytä ja palauttaa vastaanotetut tavarat - näiden ehtojen kohta 7.3. Tässä määräyksessä määritellyn ajan kuluessa Ostajalla on oikeus ilmoittaa Myyjälle pyyntönsä palauttaa Tavarat Myyjälle ja vastaanottaa maksetut rahat mainitun harkinta-ajan tai muiden syiden aikana. Tavaroiden palauttamisesta aiheutuvat kustannukset vastaa Ostaja. 
7.2. Ostaja (kuluttaja) ei voi käyttää peruuttamisoikeutta hallituksen määräyksen nro 255 "Etäsopimuksia koskevat määräykset" mukaisesti 22 kohdassa mainituissa tapauksissa, muun muassa seuraavissa tapauksissa: 
a) Tuote valmistetaan Ostajan ohjeiden mukaisesti tai Tuote on selvästi yksilöllistetty (mukautettu Ostajan henkilökohtaisiin tarpeisiin); 
b) tuote on pilaantuva tai vanhenemassa; 
c) Ostaja on avannut Tuotteen pakkauksen, jota ei voida palauttaa terveys- ja hygieniasyistä; 
d) tavarat sekoitetaan peruuttamattomasti muihin tavaroihin toimituksen jälkeen; 
7.3. Ostajan oikeus peruuttaa yksipuolisesti sopimus, palauttaa tavarat myyjälle ja saada rahaa peruutusoikeuden avulla 14 päivän kuluessa koskee vain kuluttajia (luonnollisia henkilöitä) ja se syntyy sopimuksen tekopäivästä, kuten määritelty lausekkeessa 5 ehdot. Tietyissä myyjän määrittelemissä tapauksissa laadukkaita tuotteita voidaan palauttaa myös pidemmässä ajassa. 14 päivän jakso lasketaan seuraavasti: 
a) Sopimus - päivästä, jona Ostaja tai Ostajan ilmoittama kolmas osapuoli kuin kuljetusliike (kuriiri) on vastaanottanut Tavarat; 
b) Jos Ostaja on tilannut useita Tavaroita, jotka on toimitettu erikseen yhdessä tilauksessa - päivästä, jolloin Ostaja tai Ostajan ilmoittama kolmas osapuoli kuin kuljetusliike on vastaanottanut viimeiset Tavarat; c) Jos toimitetaan useista eristä tai osista koostuvat tavarat - päivästä, jona Ostaja tai Ostajan ilmoittama kolmas osapuoli, joka ei ole rahdinkuljettaja, on saanut viimeisen erän tai osan tavaroista; 
d) Säännöllisten tavaroiden toimittamista koskevat sopimukset - siitä päivästä, jona Ostaja tai kolmas osapuoli, joka ei ole rahdinkuljettaja, vastaanottanut ensimmäisen Tavaran. 
7.4. Ostajan, joka haluaa palauttaa Tavarat ja irtisanoa Sopimuksen, on lähetettävä Myyjälle täytetty pyyntö vapaassa muodossa, joka sisältää päätöksen sopimuksen peruuttamisesta. Saatuaan Ostajan ilmoituksen, Myyjän on lähetettävä välittömästi vahvistus ilmoituksen vastaanottamisesta. 
7.5. Tuotteet vaihdetaan ja / tai palautetaan asiakaspalvelukeskukseen, lukuun ottamatta Palautus ja takuu -osiossa annettuja poikkeuksia. 
7.6. Ostajan on välittömästi ja joka tapauksessa viimeistään 14 (neljäntoista) päivän kuluessa päivästä, jona Myyjälle ilmoitettiin Tavaroiden palauttamista koskevasta päätöksestä (tai peruuttaa Sopimus), palauttaa tai luovuttaa Tavarat Myyjälle tai Myyjän valtuuttama henkilö hyväksymään Tavarat. Määräaikaa pidetään noudatettuna, jos Ostaja lähettää Tavarat ennen 14 (14) päivän määräajan päättymistä. 
7.7. Ostaja voi käyttää oikeutta palauttaa tavarat vain, jos ehtojen 7.3 kohdassa määritettyä tavaroiden palauttamista koskevaa määräaikaa ei ole noudatettu. ja on mahdollista palauttaa Tuote alkuperäiseen kuntoonsa ja myydä se kokonaan tai alennettuun hintaan. 
7.8. Kaikki Tuotteesta maksetut rahat, mukaan lukien toimituskulut, palautetaan Tuotteelle palauttaneelle Ostajalle. Saatuaan Tavarat ja arvioidessaan niiden laadun Myyjän on palautettava rahat Tuotteista viimeistään 14 (14) päivän kuluessa ottaen huomioon näiden ehtojen kohta 7.13. Kappaleen "Nykyiset toimitus- ja palveluhinnat" määräykset ovat kohdassa "Tavaroiden toimitus ja vastaanotto". Jos palautetaan vain osa tavaroista, toimituskulut korvataan vain, jos muihin saman tilauksen tavaroihin, kun ne ostetaan erikseen, sovellettaisiin alhaisempaa hintaa kuin sitä hintaa, jota sovellettiin ostettaessa tavaroita yhdessä palautettujen tavaroiden kanssa, ja vain siinä määrin, mikä on yhtä suuri kuin ilmoitettujen tariffien ero. Jos tavarat palautetaan niiden puutteellisen laadun vuoksi, lauseke 7.12. kohdan määräyksiä. 
7.9. Ostaja on vastuussa tavaroiden arvon laskusta (mukaan lukien, mutta ei rajoittuen, näiden sääntöjen kohdassa 7.10 mainituissa tapauksissa), joka on tapahtunut sellaisten toimintojen vuoksi, jotka eivät ole tarpeen tyypin, ominaisuuksien määrittämiseksi ja Tavaroiden käyttö, ts. Myyjällä on oikeus yksipuolisesti vähentää Ostajalle palautettavaa määrää suhteessa tähän Tavaroiden arvon alenemiseen. 
7.10. Palautetun tuotteen on oltava vahingoittumaton menettämättä tavaroiden ulkonäköä (vahingoittumattomat etiketit, suojakalvot jne.), Eikä sitä saa käyttää. Kaikilla palautetuilla tavaroilla on oltava aitot etiketit, suojapussit ja samat tarvikkeet, joiden kanssa ne myytiin. Palautettujen tavaroiden on oltava oikeassa alkuperäispakkauksessa (ohjeet ja takuukortti, jos ne toimitetaan Tuotteen mukana) samassa koostumuksessa kuin ostaja oli ostanut. Tavarasta saadut lahjat on myös palautettava yhdessä. 
7.11. Tuotetta palautettaessa on toimitettava ALV-lasku (sen numero) ja ilmoitettava tilausnumero. 
7.12. Jos Ostaja palauttaa Tavaran niiden virheellisen laadun takia, Myyjä sitoutuu palauttamaan Ostajalle täysin vaatimustenvastaisista tavaroista maksetun hinnan ja korvaamaan toimitus- ja palautuskustannukset. Jos palautetaan vain osa tavaroista, toimituskulut korvataan vain, jos muihin saman tilauksen tavaroihin, kun ne ostetaan erikseen, sovellettaisiin alhaisempaa hintaa kuin sitä hintaa, jota sovellettiin ostettaessa tavaroita yhdessä palautettujen tavaroiden kanssa, ja vain siinä määrin kuin ilmoitettu tariffiero on yhtä suuri. Jos Tavaroiden palauttamismenetelmäksi valittiin muu kuin Myyjän tarjoama tapa, josta aiheutui suhteettomia ja suurempia kustannuksia, Myyjän ei ole velvollisuutta kattaa tällaisia palautuskustannuksia. 
7.13. Kuten tavallista, Myyjä siirtää palautettavat määrät Ostajan ilmoittamalle pankkitilille missä tahansa Latvian tasavallassa toimivassa pankissa. 
7.14. Myyjällä on oikeus olla palauttamatta Ostajan maksamia summia, ennen kuin Tavarat palautetaan Myyjälle ja kun ne noudattavat 7.9 artiklaa. ja 7.10. pistettä. 
7.15. Ostajalla on oikeus irtisanoa sopimus ennen tavaroiden omistusoikeuden siirtymistä ostajalle eli siihen asti, kun ostaja saa tavarat. 
7.16. Jos tavarat toimitettiin ostajalle sopimuksen peruuttamisen jälkeen: 
a) Ostajan on palautettava tavarat välittömästi myyjälle; 
b) Lukuun ottamatta tapauksia, jotka liittyvät vaatimustenvastaisiin tuotteisiin, kuten kohdassa 7.12 säädetään. Ostaja vastaa Tavaroiden palauttamisesta Myyjälle aiheutuvien kustannusten kattamiseen; 
c) Ostaja on velvollinen huolehtimaan tavaroiden säilymisestä asianmukaisesti, kunnes ne palautetaan Myyjälle; 
d) Tavaroiden hinta ja toimituskulut korvataan Ostajalle kohdan 7.8 mukaisesti. kohta. 
7.17. Ostajalla on kaikissa tapauksissa Tuotteen vaatimustenvastaisesta myynnistä johtuvat oikeudet, jotka säädetään Latvian tasavallan lainsäädännössä. Tässä kohdassa 7 tai muissa ehtojen lausekkeissa esitetyt palautusehdot eivät vaikuta tämän oikeuden olemassaoloon. 

8. Toimitus 
Kotiinkuljetus
8.1. Jos ostaja valitsee, kuljetusyhtiö toimittaa tavarat ostajan kustannuksella. Tietyissä myyjän määrittelemissä tapauksissa tavarat toimitetaan myyjän kustannuksella. 
8.2. Valitsemalla kotiinkuljetuspalvelun tilauksen yhteydessä Ostaja sitoutuu ilmoittamaan Tavaroiden tarkan toimituspaikan. Tarkka toimitushinta riippuu tilattujen tavaroiden painosta ja hinnasta. Tämänhetkiset toimitushinnat ovat kohdassa "Tavaroiden toimitus ja vastaanotto". 
8.3. Purkamis- ja noutopalvelut on tilattava erikseen ennen Tavaroiden maksamista. Purkamis- ja toimituspalvelun maksaa Ostaja. Tietyissä Myyjän määrittelemissä tapauksissa Myyjä maksaa Tavaroiden purku- ja toimituspalvelut. Purkamis- ja noutopalvelujen nykyiset hinnat ovat kohdassa "Tavaroiden toimitus ja vastaanotto". 
8.4. Ostajan tilaus toteutetaan ennen kohdassa 5.7 määritettyä aikataulun mukaista toimituspäivää. kohdassa 16 mainitussa lähetysilmoituksessa, paitsi jos Myyjä ei voi valvoa tapahtumia (sellaisina kuin ne on määritelty näiden sääntöjen kohdassa 16). 
8.5. Tavallisesti tavarat toimitetaan ostajan ilmoittamaan osoitteeseen kohdassa ”Tavaroiden toimitus ja vastaanotto” määriteltyjen ehtojen mukaisesti. Ostajalle ilmoitetaan aina tuotteen arvioidusta toimitusajasta sähköpostitse. 
8.6. Jos Ostaja valitsee ennen tilauksen tekemistä paketin "Pikatoimitus", mutta tuotetta ei toimiteta määritetyssä ajassa, Ostajalla on oikeus saada hyvitys maksetusta "Pikatoimituksesta". 
8.7. Tilaamalla useampaa kuin yhtä tuotetta, ne voidaan toimittaa eri aikoina, koska ne kuljetetaan eri varastoista. Tästä ei peritä lisämaksua. 
8.8. Tuotteen omistusoikeus siirtyy ostajalle siitä hetkestä, kun kuriiri luovuttaa tavarat ostajalle. Tavaroiden vahingossa tapahtuvan katoamisen tai vahingoittumisen riski siirtyy ostajalle, kun ostaja tai kolmas osapuoli kuin ostajan ilmoittama kuljetusliike (kuriiri) on vastaanottanut tavarat. Jos Ostaja on valinnut Tavaroiden kuljettajan eikä Myyjä ole tarjonnut tällaista toimitusvaihtoehtoa, tässä osassa määritelty riski siirtyy ostajalle siitä hetkestä lähtien, kun Tavarat luovutetaan rahdinantajalle. 
8.9. Lähetyksen toimituksen yhteydessä Ostajan tai ostajan määrittelemän kolmannen osapuolen on tarkistettava kuljetusyrityksen edustajalta lähetyspakkauksen kunto ottaen huomioon lähetyspalvelun organisaation (sääntöjen) säännöt. "Palautus ja takuu". 
8.10. Jos lähetyksen pakkaus on vahingoittunut, Ostajalla tai Ostajan ilmoittamalla kolmannella osapuolella on oikeus olla hyväksymättä lähetystä. Tällöin kuriiripalveluja tarjoavan organisaation edustajan on yhdessä ostajan tai ostajan ilmoittaman kolmannen osapuolen täytettävä erityinen lähetystarkastuskertomus, jonka toimittaa kuriiripalveluja tarjoavan organisaation edustaja ja joka sisältää tunnistetut vahingot. 8.11. Ostajan tai ostajan määrittelemän kolmannen osapuolen, joka hyväksyy lähetyksen ja allekirjoittaa kuriiripalvelujärjestön edustajan lähettämän tietovälineen tai paperittomassa lähetysluettelossa, oletetaan, että tavarat toimitetaan vahingoittumattomassa paketissa. tietovälineessä tai paperinjakotodistuksessa määritetyt palvelut tarjotaan asianmukaisesti, ellei toisin mainita. 
8.12. Kun tavarat toimitetaan ja toimitetaan ostajan ilmoittamaan osoitteeseen, oletetaan, että tavarat on toimitettu ostajalle riippumatta siitä, hyväksyykö tavarat tosiasiallisesti ostaja tai jokin kolmas osapuoli, joka hyväksyi tavarat osoitteessa määritelty. Jos Tavaroita ei toimiteta Tavaroiden suunnitelluksi toimituspäiväksi, Ostajan on ilmoitettava siitä Myyjälle välittömästi, mutta viimeistään seuraavana päivänä Tavaroiden suunnitellun toimituspäivän jälkeen. 
8.13. Jos Ostaja ei hyväksy Tavaroita, Ostajan on ilmoitettava Tavaran vastaanottavan henkilön tiedot täyttämällä tilauksen toimitustiedot. 
8.14. Tavaroiden hyväksymisen yhteydessä on esitettävä voimassa oleva henkilöllisyystodistus ostajan tunnistamiseksi. Jos Ostaja ei voi itse hyväksyä Tavaroita, mutta Tavarat on toimitettu Ostajan ilmoittamaan osoitteeseen, Ostajalla ei ole oikeutta vaatia Myyjältä Tavaroiden toimittamista sopimattomalle henkilölle. 
8.15. Ostajan on tarkastettava Tavaroiden pakkaus, määrä, laatu, valikoima, lisävarusteet ja kokoonpano 14 (14) päivän kuluessa Tavaroiden toimituspäivästä. Jos Ostaja ei täytä tätä velvollisuutta eikä esitä vaatimusta Myyjälle määrätyn ajan kuluessa, oletetaan, että Tavaroiden pakkaus on kunnossa, mutta määrä, laatu, valikoima, lisävarusteet ja kokoonpano täyttävät sopimuksen määräyksiä. 
Tavaroiden vastaanotto asiakaspalvelukeskuksessa
8.16. Ostajan valinnan mukaan, lukuun ottamatta kohdassa "Tavaroiden toimitus ja vastaanotto" mainittuja tapauksia, verkkokaupassa tilatut tavarat voidaan vastaanottaa maksutta asiakaspalvelukeskuksessa. 
8.17. Kun Myyjä on valmistellut Tavarat vastaanottamista varten, Ostajalle ilmoitetaan sähköpostitse tai muulla viestintävälineellä (puhelin tai tekstiviesti), että Tavarat ovat valmiita vastaanottamista varten. 
8.18. Tavallisesti tavaroiden valmistamisen määräajat ilmoitetaan kohdassa "Tavaroiden toimitus ja vastaanotto" määriteltyjen määräaikojen sisällä. 
8.19. Tilatut tavarat on poistettava viimeistään 3 (kolmen) kalenteripäivän kuluessa siitä, kun Myyjä on ilmoittanut Ostajalle sähköpostitse tai muulla viestintävälineellä (puhelin tai tekstiviesti) Tavaroiden mahdollisesta vastaanottamisesta. Tilaus peruutetaan, jos tavaroita ei poisteta määritetyssä ajassa. 
8.20. Tuotteen omistusoikeus tuotteen vastaanottamisen jälkeen asiakaspalvelukeskuksessa siirtyy ostajalle siitä hetkestä lähtien, kun myyjä luovuttaa tavarat ostajalle. 
8.21. Saatuaan Tavarat kauppaan Ostaja on velvollinen: 
a) ilmoitettava tilausnumero; 
b) esitettävä voimassa oleva henkilöllisyystodistus. 
8.22. Vain Ostaja voi noutaa Tavarat. Jos joku muu henkilö noutaa tavarat tilaamalla tavaroita, ne on ilmoitettava tavaroiden vastaanottajina. Jos Ostaja on oikeushenkilö, Myyjällä on oikeus pyytää valtakirjaa Tavaroiden vastaanottamiseksi. 
8.23. Tavaroiden vastaanottamisen yhteydessä Ostajan tai Ostajan määrittelemän kolmannen osapuolen on tarkastettava Tavaroiden pakkaus, määrä, laatu, valikoima, lisävarusteet ja kokoonpano: 
a) jos Ostajalla tai Ostajan määrittelemällä kolmannella osapuolella on oikeus olla hyväksymättä Tavaroita, jos todetaan, että Tavaroiden pakkaus on vahingoittunut, Tavaroiden määrä, laatu, valikoima, lisävarusteet ja kokoonpano eivät kirjeenvaihto; 
b) Kun Ostaja tai Ostajan määrittelemä kolmas osapuoli on hyväksynyt Tavarat, oletetaan, että Tavarat on toimitettu asianmukaisessa pakkauksessa, Tavaroiden määrä, laatu, valikoima, lisävarusteet ja kokoonpano ovat ehtojen mukaisia. sopimus. 
8.24. Tavaroiden toimitukseen liittyviä lisätietoja on kohdassa "Tavaroiden toimitus ja vastaanotto". 

9. Tavaroiden hinta ja toimituskulut 
9.1. Tavaroiden hinnat ovat verkkokaupassa ilmoitettuja. Myyjä tekee kaikkensa varmistaakseen, että Tavaroiden hinnat Ostajan tilauksen tekohetkellä ovat oikeat. Jos Myyjä huomaa, että tavaroiden hinnoissa on epätarkkuuksia, sovelletaan näiden ehtojen kohtaa 9.5. kohta. 
9.2. Tavaroiden hinnat voivat muuttua, mutta muutokset eivät vaikuta jo tehtyihin sopimuksiin. 
9.3. Tavaroiden hinnat ilmoitetaan arvonlisäverolla (tarvittaessa) Latvian tasavallassa sovellettavana määränä. Jos arvonlisäverokanta muuttuisi tilauspäivästä toimituspäivään, hinta voi muuttua ottaen huomioon arvonlisäveron määrän muutokset, ellei ostaja ole maksanut tavaroista kokonaisuudessaan ennen arvonlisäverokannan muutosta tuli voimaan. Myyjän on ilmoitettava Ostajalle kirjallisesti hinnanmuutoksista ja annettava ostajalle mahdollisuus ostaa Tuote hintaan, joka on mukautettu muutetun arvonlisäverokannan huomioon ottamiseksi, tai peruuttaa tilauksen. Tilausta ei täytetä ennen kuin Ostajan vastaus on vastaanotettu. Jos Ostajaan ei voida ottaa yhteyttä käyttämällä sen ilmoittamia yhteystietoja, oletetaan, että tilaus on peruutettu ja Ostajalle ilmoitetaan siitä kirjallisesti. 
9.4. Tuotteiden hinnat eivät sisällä tilausten valmistelu-, toimitus- ja toimituskuluja. Verkkokaupassa hinnoitellut toimituskulut voivat muuttua. Tämänhetkiset toimitushinnat ilmoitetaan osiossa ennen ostovahvistusta. 
9.5. Ottaen huomioon, että Myyjän verkkokauppa tarjoaa erittäin laajan tuotevalikoiman, huolimatta Myyjän kohtuullisista ponnisteluista, ei voida sulkea pois sitä mahdollisuutta, että Tavaroiden hinta saattaa olla väärä Myyjästä riippumattoman teknisen virheen vuoksi. Jos Myyjä havaitsee, että Tavaroiden hinta on ilmoitettu väärin, Myyjän on ilmoitettava siitä Ostajalle sähköpostitse tai muulla viestintävälineellä (puhelin tai tekstiviesti) ja peruutettava tilaus. Jos Ostaja haluaa ostaa saman tuotteen uudella oikein ilmoitetulla hinnalla, hänen on tilattava se uudelleen. 

10. Maksu 
10.1. Ostaja voi maksaa tavaroista: 
a) pankkisiirrolla Myyjän tilille, joka on ilmoitettu ALV-ennakkomaksulaskussa; 
b) maksukortti (luotto- tai maksukortti); 
10.2. Oikeushenkilöille on suositeltavaa ilmoittaa yrityksen rekisteröintinumero tilaustiedoissa maksun nopeampaa tunnistamista varten. Tällä tavalla tilaus vahvistetaan järjestelmässä nopeammin ja sen toteutus alkaa nopeammin. 
10.3. Jos ostaja valitsee 10.1. b. kohdassa määritelty maksutapa; Ostajan on vahvistettava maksutoimeksianto Ostajan pankissa viimeistään 24 (24) tunnin kuluessa "Tilaa" -painikkeen painamisesta. Myyjällä on oikeus katsoa, että Ostaja kieltäytyi tekemästä sopimusta ja peruuttamatta tilausta vahvistamatta maksumääräystä määräajassa. 
10.4. Ostajan valitsemat tavarat varataan Myyjän järjestelmään ja Myyjä alkaa täyttää tilausta: 
a) kun Myyjä saa ostajan pankilta ilmoituksen valitusta tavarasta suoritetusta maksusta - 10.1. a. ja b. siinä tapauksessa että 
10.5. Tax Free -verkkokauppa ei tarjoa palveluja. 

11. Ostajan velvollisuudet 
11.1. Ostaja sitoutuu toimittamaan ostolomakkeessa vain oikeat ja täydelliset tiedot. Jos rekisteröintilomakkeessa ilmoitetut tiedot muuttuvat, Ostajan on päivitettävä ne välittömästi. 
11.2. Ostaja sitoutuu käyttämään verkkokauppaa oikeudenmukaisesti ja oikein, vahingoittamatta sen toimintaa tai vakaata toimintaa. Jos Ostaja ei noudata tätä velvoitetta, Myyjällä on oikeus rajoittaa, keskeyttää (lopettaa) Ostajan mahdollisuus käyttää verkkokauppaa ilman ennakkoilmoitusta, eikä Myyjä ole vastuussa mistään Ostajaan liittyvistä menetyksistä. 
11.3. Ostaja on velvollinen maksamaan tilatuista tavaroista ja hyväksymään ne näissä ehdoissa määriteltyjen menettelyjen mukaisesti. 
11.4. Huolimatta Ehtojen muissa kohdissa säädetyistä velvollisuuksista, Ostaja sitoutuu tarkastamaan Tuotteen ja varmistamaan, että vastaanotettu Tuote on Ostajan tilaama ennen Tuotteen käytön aloittamista (mukaan lukien ennen sen kokoamista, kokoamista jne.) . 
11.5. Ostajan on noudatettava muita näissä säännöissä ja Latvian tasavallan säädöksissä säädettyjä vaatimuksia. 

12. Valmistajan takuu 
12.1. Jotkut Myyjän myymät tavarat kuuluvat valmistajan takuun piiriin. Tiedot takuusta ja sovellettavista ehdoista määritetään tavaroiden mukana toimitetussa valmistajan takuussa. 
12.2. Valmistajan takuu täydentää heikkolaatuisiin tavaroihin liittyviä ostajan oikeuksia. 

13. Myyjän velvollisuudet 
13.1. Myyjä sitoutuu: 
a) pyrittävä kaikin tavoin varmistamaan, että ostaja voi käyttää verkkokaupan tarjoamia palveluja asianmukaisesti; 
b) kunnioittaa ostajan yksityisyyttä, käsittele ostajan henkilötietoja vain säännöissä, tietosuojakäytännössä ja Latvian tasavallan säädöksissä määriteltyjen menettelyjen mukaisesti. 
13.2. Myyjä sitoutuu noudattamaan kaikkia näissä ehdoissa määriteltyjä vaatimuksia. 

14. Tuotteen laatu 
14.1. Myyjä takaa Tavaroiden laadun (laillisen laadun takuu). Myyjä myöntää tietyn ajan voimassa olevan laatutakuun erityyppisille tavaroille, joiden erityinen termi ja muut ehdot mainitaan Tuotteen mukana toimitettavissa asiakirjoissa. 
14.2. Tavaroiden puutteet poistetaan, ja vaatimustenvastaiset tavarat vaihdetaan tai palautetaan näissä säännöissä vahvistetun menettelyn mukaisesti ja ottaen huomioon Latvian tasavallan sovellettavien säädösten vaatimukset. 
14.3. Ostaja, joka haluaa tehdä valituksen heikkolaatuisista tai puutteellisista tuotteista, voi tehdä sen asiakaspalvelukeskuksessa tai sähköpostilla info@chemify.com
14.4. Valitusta tehdessään Ostajan on liitettävä Tuotteen ostoon liittyvä ALV-lasku (sen numero) ja annettava seuraavat tiedot: 
a) Tuotteen tilausnumero 
b) Tavaroiden vika, vaurion merkit tai puuttuva osa on ilmoitettava; 
c) On toimitettava muita todisteita, kuten valokuva tuotteesta, heikkolaatuinen valokuva (jos se on mekaaninen vaurio ja on mahdollista ottaa valokuva), valokuva tuotteen pakkauksesta jne. c. 
14.5. Valitusta tehdessään Ostajan on ilmoitettava yksi tavoista, joilla Ostaja haluaa vaatimuksen ratkaisevan: 
a) Myyjä eliminoi korvauksetta Tavaroiden vaatimustenvastaisuuden kohtuullisessa ajassa - virheet, jos virheet voidaan poistaa; 
b) alenna ostohintaa vastaavasti; 
c) Korvaa Tuote vastaavalla sopivanlaatuisella Tuotteella, ellei viat ole pieniä tai johtuivat Ostajan syystä; 
d) Peruuta sopimus ja palauta Ostajalle Tuotteesta maksettu summa, jos huonolaatuisten tuotteiden myynti on tilauksen olennaista rikkomusta. 
14.6. Vaatimuksen käsittelyssä vastaus annetaan 14 (14) päivän kuluessa. 
14.7. Ostaja voi myös tiedustella takuuhuoltoasioista puhelimitse +371 28001121 tai esittämällä kysymyksiä kirjoittamalla sähköpostia: info@chemify.com

15. Vastuu 
15.1. Ostaja on vastuussa verkkokaupan kautta suoritetuista toimista, mukaan lukien, mutta ei rajoittuen, ostolomakkeessa annettujen tietojen oikeellisuus. Ostaja on vastuussa rekisteröintilomakkeessa annettujen tietojen virheiden tai epätarkkuuksien seurauksista. 
15.2. Täyttämällä ostolomakkeen verkkokaupassa Ostaja on vastuussa kirjautumistietojensa tallentamisesta ja / tai siirtämisestä kolmansille osapuolille. Jos verkkokaupassa tarjottuja palveluja käyttävät kolmannet osapuolet, jotka ovat yhteydessä verkkokauppaan Ostajan kirjautumistietoja käyttäen, Myyjä pitää tällaista henkilöä Ostajana ja Ostaja on vastuussa kaikesta sellaisesta kolmannen osapuolen toiminnasta, joka suoritetaan verkossa kaupassa. 
15.3. Myyjä, siltä osin kuin se ei ole ristiriidassa sovellettavan lain kanssa, vapautetaan vastuusta tapauksissa, joissa menetys johtuu siitä, että Ostaja ei Myyjän suosituksista ja velvollisuuksista huolimatta ole tietoinen näistä ehdoista, tästä tietosuojakäytännöstä ja muista Ehdoissa määritellyistä asiakirjoista. : vaikka sille annettiin sellainen mahdollisuus. 
15.4. Ostajan on varmistettava Internet-myymälän yhteys tietojen turvalliseen säilytykseen eikä paljastettava sitä sekä varmistettava, että tiedot ovat vain tiedossa ja että tietoja käyttää vain Ostaja, eikä siirtämään niitä. Jos epäillään, että yhteystiedot ovat saattaneet tulla tietoon toiselle henkilölle, Myyjälle on ilmoitettava tästä välittömästi sekä Myyjälle välittömästi yhteysyhteystietojen rikkomisesta tai paljastamisesta verkkokaupalle. Kaikkien Ostajan tunnistekoodia käyttäen suoritettujen toimien katsotaan olevan Ostajan suorittamia, ja Ostaja ottaa täyden vastuun tällaisten toimien seurauksista. 
15.5. Osapuolet ovat vastuussa verkkokaupan kautta tehdyn sopimuksen rikkomisesta Latvian tasavallan lainsäädännössä määriteltyjen menettelyjen mukaisesti. 
15.6. Jos Myyjä rikkoo näiden ehtojen määräyksiä, se on vastuussa vahingoista tai menetyksistä, jotka Ostajalle aiheutuu näiden Ehtojen rikkomisen odotettavissa olevista seurauksista. Vahinko tai menetys katsotaan ennakoitavaksi, jos se on selvä seuraus Myyjän rikkomuksesta tai jos Myyjä ja Ostaja tiesivät tällaisesta vahingosta sopimuksen tekohetkellä. 
15.7. Myyjä toimittaa tavarat vain kotitalouksien tarpeisiin ja henkilökohtaiseen käyttöön. Ostaja sitoutuu olemaan käyttämättä Tavaroita myyntiin kaupallisiin, liike- tai jälleenmyyntitarkoituksiin, eikä Myyjä ole vastuussa liiketoiminnan menetyksestä, liiketoiminnan menetyksistä, toimintahäiriöistä tai menetetyistä liiketoimintamahdollisuuksista. 
15.8. Myyjä ei ole vastuussa muiden yritysten verkkosivustoilla annetuista tiedoista, vaikka ostajat pääsisivät näille verkkosivustoille käyttämällä myyjän verkkokaupan linkkiä. 

16. Tapahtumat, joita Myyjä ei voi valvoa 
16.1. Myyjä ei ole vastuussa sopimuksen laiminlyönnistä tai viivästymisestä tai sopimusten mukaisista velvoitteista, jos laiminlyönti tai viivästyminen tapahtui tapahtumien yhteydessä, jotka eivät ole myyjän hallinnassa, kuten kohdassa 16.2 on määritelty. kohta. 
16.2. Tapahtuma, jota Myyjä ei voi valvoa, tarkoittaa mitä tahansa toimintaa tai tapahtumaa, joka ei ole Myyjän kohtuullisessa hallinnassa. 
16.3. Jos Myyjä ei voi valvoa tapahtumaa, joka vaikuttaa Myyjän sopimuksen mukaisten velvoitteiden moitteettomaan täyttämiseen: 
a) Myyjä ilmoittaa siitä välittömästi Ostajalle; ja 
b) Myyjän sopimuksesta johtuvien velvoitteiden täyttäminen keskeytetään ja velvoitteiden täyttämisen määräaikaa pidennetään ajanjaksolla, joka vastaa tapahtuman kestoa, josta Myyjä ei voi vaikuttaa. Jos Myyjän hallitsematta olevat tapahtumat vaikuttavat Tavaroiden toimittamiseen Ostajalle, Myyjä sopi uudesta toimituspäivästä Myyjän tapahtumien päättymisen jälkeen Myyjän hallitsematta. 

17. Tietojen lähettäminen 
17.1. Ehdoissa käytetty termi "kirjoitettu" sisältää myös sähköpostit. 
17.2. Ostaja lähettää myyjälle sähköpostin osoitteeseen info@kompozitmateriali.lv tai tavallisen kirjeen, joka on osoitettu SIA “ Kompozitmateriali ”. ”Osoitteeseen Bakas Street 19-30, Riika, LV-1030, Latvia. Myyjä ilmoittaa ostajalle kirjallisesti ilmoituksen vastaanottamisesta (yleensä sähköpostitse). Peruuttamisoikeuden käyttämiseksi ja sopimuksesta luopumiseksi Ostajan Myyjälle hakemista koskevasta menettelystä määrätään näiden ehtojen kohdassa 7. 
17.3. Myyjä lähettää kaikki ilmoitukset ostajalle ostajan ostolomakkeessa määritettyyn sähköpostiosoitteeseen. 

18. Muut säännökset 
18.1. Myyjän ja Ostajan välillä tehtyihin sopimuksiin sovelletaan näitä ehtoja sekä ehdoissa nimenomaisesti esitettyjä asiakirjoja. Kaikki poikkeamat näistä ehdoista ovat voimassa vain, jos ne on tehty kirjallisesti. 18.2. Ostajalla on Latvian tasavallan lainsäädäntö huomioon ottaen tietyt huonolaatuisiin tavaroihin liittyvät oikeudet. Mitään näiden ehtojen ei tule tulkita rajoittavan tai rajoittavan tällaisen oikeuden käyttöä. 
18.3. Myyjällä on oikeus siirtää sopimuksen mukaiset oikeutensa ja velvollisuutensa kolmannelle osapuolelle tai henkilöille, mutta näiden oikeuksien ja velvoitteiden siirtämisellä ei ole vaikutusta ostajan näiden ehtojen mukaisiin Myyjän oikeuksiin ja velvollisuuksiin. Tällaisen siirron tapauksessa Myyjä ilmoittaa siitä ostajalle toimittamalla tietoja verkkokaupassa tapahtuvasta siirrosta. 
18.4. Ostajalla ei ole oikeutta siirtää kaikkia tai osaa näistä ehdoista johtuvista oikeuksista tai velvoitteista kolmannelle osapuolelle tai muille henkilöille ilman Myyjän kirjallista suostumusta. 
18.5. Jos jokin näiden ehtojen määräyksistä todetaan lainvastaiseksi, pätemättömäksi tai täytäntöönpanokelvottomaksi tuomioistuimessa, muut näiden ehtojen määräykset pysyvät voimassa. Kaikki näiden ehtojen säännökset, joiden todetaan olevan laittomia, pätemättömiä tai täytäntöönpanokelvottomia vain osittain tai tietyssä määrin, pysyvät voimassa siinä määrin kuin niitä ei ole julistettu laittomiksi, pätemättömiksi tai täytäntöönpanokelvottomiksi. 
18.6. Ellei näissä ehdoissa toisin mainita, Myyjän viivästyminen tämän Sopimuksen mukaisten oikeuksiensa käytöstä ei merkitse Ostajan luopumista tai luopumista mistään oikeuksista, vaan osittaisen tai osittaisen velvoitteen tai yksinoikeuden tai osittainen oikeuden käyttö siitä, että näitä velvoitteita ei tarvitse täyttää tai että tätä oikeutta ei voida käyttää tulevaisuudessa. 
18.7. Latvian ehtoihin ja osapuolten välisiin suhteisiin näiden ehtojen mukaisesti (mukaan lukien sopimuksen tekemiseen, voimassaoloon, soveltamiseen ja irtisanomiseen liittyvät kysymykset) sovelletaan Latvian tasavallan lakeja, ja niitä tulkitaan kansallisten lakien perusteella. Latvian tasavallassa. 
18.8. Kaikki kiistat, ristiriidat tai vaatimukset, jotka johtuvat tai liittyvät näihin ehtoihin, niiden rikkomiseen, irtisanomiseen tai voimassaoloon, ratkaistaan lopullisesti Latvian tasavallan lainsäädännössä määriteltyjen menettelyjen mukaisesti. 
18.9. Ostaja voi lähettää pyyntöjä tai valituksia Myyjän verkkokaupasta ostetusta tuotteesta sähköisellä kuluttajariitojenratkaisualustalla ec.europa.eu/odr/
18.10. Kuluttajariidat ratkaisee tuomioistuimen ulkopuolella tuomioistuimen ulkopuolinen riitojenratkaisukomissio, joka sijaitsee osoitteessa Brīvības Street 55, Riika, LV-1010, Latvia, ptac.gov.lv/en